Thursday, November 1, 2007

Misteri Diriku Yang Cam Haram!!: Episod 3 ( Unexpected Situation)


Lepas aku blah dari bengkel, aku pandu membelah malam sunyi. Heran gak aku pasal tak ada lampu jalan langsung dan jalan bengkang-bengkok ni memang merumitkan. Aku mencari mana letaknya pekan kecil yang si tamil gendut tu kata.


Beberapa minit aku nampak ada lampu jalan sayup-sayup. Aku menekan pedal minyak. Keta aku menyusur jalan tar yang sunyi sepi. Apahal? Aku nengok pekannya ada tapi ke mana suma orang? Ada orang mati ke? atau diserang *ZOMBIE KAMPUNG PISANG?? atau semua nak buat suprise dan acan-acan ngan aku. Keta, motor semua complete tapi ke mana orang ramainya?


di satu sudut ada gerai sate,bukan sate kajang ye. Sate di atas para dah hangus dimakan api. Tak ada orang yang jaga gerai sate tu. Aku turun dari keta dan nampak mesin ATM. Aku gi keluar duit sikit dari mesin *ATM. Ambik sambar barang serat, dua rat. Aku masuk balik dalam keta. tetiba meter minyak dah lain macam. Sah keta aku nak minyak lagi. siol..makan minyak tak hengat. tu la sapa suruh ikut jalan lama? Minyak pun asyik naik aje. rokok pun sama. sebab tu aku nak berenti isap benda tu. sekarang tak isap rokok akupun isap jari. tak pun isap ..... (em..em..)


Aku stat enjin pandu lagi cari stesen minyak la plak. lepas satu, satu apahal!! keta aku menyusup jalan tar yang berturap cam hampeh. apa lah *JKR bikin? Apalah juga Si *Samy Vellu tu bikin. Keta aku dah la kecik. bergoncang seribu dibantainya. Lobang keramat sini, sana tak hengat. Sampaikan aku tak terkira banyaknya. Kalau lobang aweks tu mau jugak aku stim tahap *rocco Sifreddie. Macam naik kuda plak rasanya.


Stesen minyak yang dicari dah jumpa. Tercongok depan mata aku. Aku sengih tahap lelabi. Aku pandu keta ke stesen dan apalagi matikan enjin. Akupun pegi ke kaunter. nak isi minyak kan. Tapi heran kat kaunterpun takde orang. aku jerit,salam,hello,ketuk semua sekali. Tapi haram takda yang menyahut. yang keluar tunjuk muka pun *ilek!!. Aku jadi baran tahap *Triple H, aku masuk secara kasar ke dalam Mart. Aku tengok takde orang tapi heran ada bunyi bising plak kat belakang kedai. Aku masuk pelan-pelan kali ni memang aku nak kasi carut tahap kena ban dengan *KDN atau *RTM.Sial nak memain ngan aku. siap korang..kung fu dan kuntai boley kasi kuar sekali.


bersambung....

* Aku ni malas tol nak naip lagi. so citer ni kasi sambunglah...
*ATM = Mesin Duit Automatik
*JKR= Jabatan Kerja raya/ jabatan Korek rombak
*Sammy vellu= menteri Kerjaraya/ idola orang Sungei Siput kat perak nu/ Besan Mantan PM kita/MIC punya kapla/super idol masyarakat tamil Malaysia
*Rocco Sifreddie= pelakon Pon terkenal dari Eropah. dulu famous skang dah senyap. Kena AIDS kot!
*ilek= bahasa tamil bermaksud tak ada
* KDN= kementerian Dalam Negeri
*RTM= Rangkaian televisyen Malaysia/Rangkaian tangguh Menangguh/ Rangkaian Tukar masa/ Rangkaian Takut Mahathir (dulu la)
*Triple H= Penggusti fames WWE
* Zombie Kampung pisang= Ala..filem Mamat Khalid tu, Goerge r romero mesti suke citer ni. Cik Mamat, try la kasi George nengok citer ko!!