Sunday, March 7, 2010

AKU KEMBALI DEMI MEMPORAK PERANDAKAN OTAK BEBAL,CERDIK,DUNGU,BODEK,PANDAI BWEEEKKK!!!!!!!!!!


WAH..DAH LAMA BENER TIDAK KETEMU YA.BANYAK SUNGGUH CERITA,ISU YANG HARDCORE KEBELAKANGAN NI. Nah bising sesangat aku dah berenti menulih ni ha aku tulis lah ni. korang tengok kebelakangan ni isu paling menyampah dan meluat adalah perkara berkaitan PKR. aku dulu penah cakap, PKR dan PR, kalau korang hampeh, rakyat akan menentukan nasib korang. tergezut gak aku nengok Zukifli Nordin dah kena pecat. Ramai plak keluar chow chalow dari parti setahun jaguh ni. PKR aku tengok memang banyak masalah.Tak kesah la kalau betul BN kacau korang. Tapi korang tengok DAP ngan PAS. steady jerr. Tu la kalau nak main politik tapi nak capai cita-cita peribadi. Isu liwat abang nuar kita datang balik. Saiful Bukhari dah buat pengakuan. Aku tak berani nak kata sapa betul atau salah. Tapi...alahai abang nuar ngapa ko suka sangat ambik orang muda yang rapat ngan ko bebudak jambu? Lepas tu semua belot. kalau semua orang yang ko kawan belot aje, macam mana ko nak jadi pemimpin? ko kata Dr. M dulu tak telus. Ko kata Pak Lah masalah. Ko kata Najib ada kes. Ko kata BN teruk. teruk-teruk BN pun maintain je. Tak lah kelam kabut cam korang. Hai kang aku nak lutu kepala dah tua bangka. PKR ni aku tengok terlalu ramai manusia bijak bistari. korang pikirlah kalau dalam bumi ni semua orang bijak-bijak belaka,tak ke gaduh la jawab nya. Dunia kena balance beb. ada bodoh,ada pandai. Tak paham jugak aku ngan Nuar ni. Macam kes kat Perak, Ramai tuju BN lah mangsanya. Aku tau BN tu macam-macam hal jugak. BN rampas kuasa ke, atau sultan? tak tau kan? Kalau BN berjaya pujuk 4 ekor tu kuar atau lompat parti, sapa ajar idea tu? korang ingat tak 16 September dulu? Abang Nuar ni tak kan dah lupa kot.
Yang penyokong tak kira lah mana-mana partipun, renunglah manusia-manusia politik yang rakus ni. Baik BN,PR semua sama. Betul tak mereka pemburu kuasa? yang kita rakyat ni apa yang kita nak sebenarnya? Aku tau BN masa PAk LAh paling muntah hijau la. tapi sekarang amacam? Najib pun diam jer. KAlau nak buat baru dia cakap. Najib ni bijak jugak. maklumlah asal famili politik belaka. Sekarang aku tengok Khairy Jamaluddin cam jadi laksmana Bn. Muhyiddin macam memanda menteri. BN aku tengok banyak kekuatan diorang nih. Susah jugak PR kalau tak bersatu hati sepenuhnya nak tewaskan giant BN ni. PR plak ntah bila nak register. Ada saja alasannya. Hai...apasal? Pelik kan politik. semua cakap tungging terbalik..ah blah la korang layan gig lagi bagus. Atau aku dengar nenek aku citer pasal Pak Pandir ke, Tok Kaduk ke. Hah kita jangan jadi dua karekter nih. Orang politik tu nak pandirkan kita aje. Orang politik gelojoh, bangang dan kuat menipu bakal jadi kaduk. Tinggal songkok aje. konek pun terkonteng-konteng.* Fikir-fikirkan saudara... (*baca dalam nada macam Farid Ismed Emir )

No comments: