Monday, October 15, 2007

Aku rasa macam duduk di indon plak!!


Raya Idilfitri bebaruni aku tak dapat balik kampung.hu!hu! aku sedih siol. Aku hanya dapat beraya ngan keluarga mertua aku aje masa Syawal 1. Aku telepon Mak dan nenek aku di kampung nu, sikit punya susah. menyumpah aku kat telpon bimbit aku. Aku nak memohon maaf dan beraya ngan famili aku. Dalam telpon pun jadilah, Asalkan hati ikhlas je.betul tak para pembaca??


Masa petang aku tak dapat buat kerja. Pasal aku banyak makan sangat. Aku sesah lemang orang bugis yang diberi nama 'langkat'. Aku tibai ngan gulai daging rusa. Minum toksah citer..berbotol ayor aku ngap!!Siap layan ketupat, kuih kekacang sehingga aku nak muntah balik. nafsu memang rakus!


Petang tu lepas habis aku mengendurkan perut aku yang sendat dan boncet dek makanan yang melambak tu. Aku ngan bini aku gi jalan-jalan ke Kl. Aku naik LRT. Lengang dan lapang cuma muka yang banyak memenuhi ruang LRT adalah memuka Indon, Bangla, Nepal dan Pakis. Aku tercium baun ketiak hangit yang begitu cilanat dari mat-mat bangla. Aku juga tercium nafas-bafas berbau sireh dari mulut-mulut mat-mat nepal. Aku ngan bini drop kat stesen Masjid jamek. Sepanjang jalan tar aku nengok air ludahan sireh hasil buangan mat-mat nepal. Juga aku tengok berjongok indon di tepian tembok. rambut panjang cam hantu pun ada, pakai songkok jowo, baju batik, minah indon yang kerinting rambut diorang di samping pakaian yang menambahkan tonggek ponggong diorang. Entah spesis Indon dari mana ntah. Aku rasa macam dah tak duduk kat malaysia tika itu. Semua bahasa yang masuk ke telinga aku bahasa yang aku tak paham langsung. Sampah sarap merata-rata. penuh kekotoran jalan-jalan dan lorong-lorong. DBKL pun masa tu dah tak ambil 'port' pasal raya kan!


Di Pasar Budaya dipenuhi indon yang pelbagai rupa dan bahasa. Di jalan silang dipenuhi nepal dan bangla. Oh...bas yang terhad di hari raya ini juga dipenuhi mereka. Apakah negara ku kini menjadi ramai kerana kebanjiran mereka semua ini. Aku meras tak selesa. Bila aku nampak mat-mat indon selamba beroman, minum arak dan bergaduh di dalam padat manusia. Aku cakap kat bini aku aku nak balik wangsa maju dan kebetulan bapak aku tak balik raya gak. dia dah ada di rumah aku dan siap memasak lagi. spesial hari raya.


kami naik LRT putra dan terus menuju ke Wangsa maju. lengang dalam lrt. dan aku melihat indon bagai berada di syurga dan tika itu Kl adalah milik mereka. shit!!!!

1 comment:

Anonymous said...

World Of Warcraft gold for cheap
wow power leveling,
wow gold,
wow gold,
wow power leveling,
wow power leveling,
world of warcraft power leveling,
wow power leveling,
cheap wow gold,
cheap wow gold,
maternity clothes,
wedding dresses,
jewelry store,
wow gold,
world of warcraft power leveling
World Of Warcraft gold,
ffxi gil,
wow account,
world of warcraft power leveling,
buy wow gold,
wow gold,
Cheap WoW Gold,
wow gold,
Cheap WoW Gold,
wow power leveling
world of warcraft gold,
wow gold,
evening gowns,
wedding gowns,
prom gowns,
bridal gowns,
oil purifier,
wedding dresses,
World Of Warcraft gold
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow power level,
wow power level,
wow power level,
wow power level,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow po,
wow or,
wow po,
world of warcraft gold,
cheap world of warcraft gold,
warcraft gold,
world of warcraft gold,
cheap world of warcraft gold,
warcraft gold,buy cheap World Of Warcraft gold
Maple Story mesos,
MapleStory mesos,
ms mesos,
mesos,
SilkRoad Gold,
SRO Gold,
SilkRoad Online Gold,
eq2 plat,
eq2 gold,
eq2 Platinum,
EverQuest 2 Platinum,
EverQuest 2 gold,
EverQuest 2 plat,
lotro gold,
lotr gold,
Lord of the Rings online Gold,
wow powerleveling,
wow powerleveling,
wow powerleveling,
wow powerleveling,world of warcraft power leveling
ffxi gil,ffxi gil,ffxi gil,ffxi gil,final fantasy xi gil,final fantasy xi gil,final fantasy xi gil,final fantasy xi gil,world of warcraft gold,cheap world of warcraft gold,warcraft gold,world of warcraft gold,cheap world of warcraft gold,warcraft gold,guildwars gold,guildwars gold,guild wars gold,guild wars gold,lotro gold,lotro gold,lotr gold,lotr gold,maplestory mesos,maplestory mesos,maplestory mesos,maplestory mesos, maple story mesos,maple story mesos,maple story mesos,maple story mesos,
b3n6c7hc