Thursday, September 20, 2007

CAKAP AJE LEBIH...MEMANG WORST CAM SHIT!!


Aku bersembang ngan sorang mamat yang memang my friend!Dia cakap soal macam-macam hari tu. Semuanya berbau dakwah dan agama. Cakap soal hukum menutup aurat dan menegur kengkawan yang awek diorang atau bini diorang tak pakai tudung.Memang islamiklah member aku sorang ni. Dia tengok aku pakai seluar pendek tiga suku. Dia puji katanya, "Ha seluar ni walaupun pendek masih menutup aurat. Mana kamu beli?". Dengan selamba aku jawab, "Bini aku kasi.."



Mamat ni terus menyambung isu ini dan itu. Dia anti politik. Tapi aku rasa dia ni paham ke tak paham apa itu politik. Katanya dia menyampah dan tak campur hal politik. dia tak mengundipun padahal umur dah cecah 30-an.Aku tak kisah la itu kamu punya pasal. Tapi satu je..aku tengok orang mengundi...orang tua buta hurufpun mengundi.Nenek aku dah menjangkau umur 80-an,mengundi. Tanggungjawab pada negara beb!Mamat macam alim yang bersembang dengan aku ni antara mamat 'blur' yang tak tahu apa-apa tentang prinsip kenegaraan. Entahnya makna semangat kebangsaanpun dia tak tau.


Orang macam member aku ni bila berlaku sesuatu yang tak diingini di kalanagn pemerintah atau pemimpin, bising. riuh itu tak betul!ini salah!tak ikut syarak!tak reti agama ke? Entah apa-apa lagi. gua nak tanya, salah siapa? Lu la antara manusia tak beresponsibiliti tu. pilihanraya tak nak ngundi. Lepas tu bising macam b*b*.



Pasal aurat dia menegur habis pasal bini member sorang ni. Kebetulan member sorang tu close ngan aku. Dia bilang bini orang tu seksi. Seksi mendanya setakat pakai seluar jeans dan baju lengan pendek. Ghairah?tak kan ngan bini member ghairah kot?hormatlah sikit bini member.Awek member sekalipun kena respek jugak. Betul tak para pembaca budiman?Aku sikit harampun tak naik kote nengok bini member tu. lainlah kalau dia boleng dan datang menggoda aku yang kacak-kacak cute ni (ye ke?). itu tak boleh elak lah. tapi bini member close aku tu baik orangnya. bijak plak tu. rajinpun ada. Mukanya penuh kesurirumahan,keibuan dan kewanitaan. Ewah..puji lelebih plak. tak itu pendapat jujur aku. ikhlas tau!



Aku terasa gak ngan mamat konon alim ni. Aku layan ajer. Dia tengok aku aci angguk aje bila dia bercakap, dia ingat aku ni setuju ataupun bodoh agama. Padahal aku tak berapa selera melayan bebelnya.Aku teras jugak pasal orang rumah akupun tak pakai tudung. tapi setakat ni tak ada apa-apa kekurangan pada orang rumah aku. aku dengan orang rumah sepakat tak suka ngumpat apalagi caci maki orang. Aku bukannya orang alim sangat. Aku juga bukannya orang yang pro-sekular sangat. Aku ngaku, aku 50%-50%. At least aku taklah macam imam masjid yang pernah aku jumpa, di masjid imam, di rumah layan wrestling. Ustaz atau ustazah dan juga guru-guru sekolah yang mendidik anak bangsa konon( segelintir aje ye).Di rumah layan AF, Layan dangdut, pegi siam layan vagina, double standard dan suka sangat nengok drama Indon, korea dan Hindustan movie.



Aku sedar aku banyak kekurangannya. Jadi aku adalah manusia yang belajar dari segala macam di keliling aku. Aku masih hijau soal duniawi dan ukhrawi. Dalam diam tak diam tu, member yang cam alim ni memandu hampir mendekati kawasan perumahan aku. Dia bertanya, 'Errr..kamu ada stok DVD Blue?". mata aku memandang redup kepadanya. mamat cam alim tu tersengih keldai. Wajahnya nampak ghairah semacam. Mungkin lama tak nengok filem lucah. Mungkin lama tak nengok vagina atau aksi orgasm. Aku perlahan bersuara. "Bini aku buang semua dan bakar semua DVD tu. Akupun tak ada niat nak layan benda tu lagi." Dia terkejut lalu bertanya lanjut. "Apahal??ngapa tak beri aku". Aku paling lagi dan berkata dengan nada penuh ilham, "Aku dah ada bini aku. Akupun tak lama lagi jadi bapak pulak. Apa aku nak cerita kat anak-anak aku nanti kalau DVD tu kantoi?". Mamat cam alim tu diam dan sampai sekarang dia macam segan-segan *jelebor nak cakap pasal benda-benda tu ngan aku.



*Jelebor-labi-labi dalam slanga Perak terutama kaw. Kuala kangsar

nota: Jadilah manusia yang menerima orang lain sebagai manusia juga.

peringatan: nak layan DVD blue? akibatnya nanti tanggung sendiri!!