Wednesday, September 19, 2007

Kali ini aku Cakap sejujur hati aku!!




Sudah lama aku mengidamkan perkara sebegini. Cakap sehabis jujur. Selama aku mencari makan menjadi seniman sepenuh masa (campur dua-dua masa tidur dan masa berkarya), tak penah nak tulis benda yang atittude serius. aku dah lama berdendang dengan scene hc/punk dan d.i.y (em..itu dalam musik ya) dan aku juga dikenali di dalam arena penerbitan. Banyak member kenal aku dan gelar aku "mat punk",antaranya Meor (pesta jiwa), bila jumpa aku mesti dilaungkan "oi! mat punk!". Istilah "punk" itu melekat dengan jiwa raga aku sejak dibangku sekolah menengah lagi. Standard la masa aku kenal musik secara celiknya bermula di tingkatan dua. Aku dapat material dari band 'pop-punk' popular-Green Day. Masa tu Green Day tak 'hot' lagi cam sekarang di Malaysia ni. pertama kali aku dengar album 'Dookie', Macam sial, pantas,ringan,enjoy dan jahat!! Aku jadi suka. retetan seterusnya aku mulai merayap ke pekan, ke kedai-kedai jual kaset terutamanya. Tak kira samada kedai kaset (masa tu masih guna kaset) halal atau haram. Aku selongkar cari material buat mentelaah aku pasal musik baru yang aku dengar. Aku jumpa kaset 'Subculture'..Aku beli dan layan.Masih sampai sekarang aku layan album 'love and hate'.Aku suka lagu 'fever' ngan 'she'. kemudian aku jumpa 'Carburetor Dung'. Ha ini bapak punk yang masih lagi punk sampai sekarang. aku suka sangat lagu 'Boo Hoo Clipping Song'-sampai sekarang aku mesti layan tahap berguling-guling. Kini dan selamanya (aku harap), aku tetap dengan punk rock dan musik sealiran dengannya. walaupun sekarang bebudak AF datang menyemak dunia hiburan dengan aksi serta gossip macam p***mak diorang. geli geleman aku nengok. Baru jadi star segera dah berlagak macam sial. orang dah journey ke sana-ke mari tak heran pun. bebudak Af tu kena tengok Ramli Sarip tu-Dah tua beruban dah tapi maintain..takdak gossip liar lagi murahan. Aku rasa sunyi tika ini dengan perkembangan musik punk di Malaysia sebenarnya. Antara penyumbangnya adalah laporan media massa yang geli dubur aku nak tercirit bila membacanya. punk disalah ertikan. tak boleh jugak salahkan media massa sepenuhnya. kerja diorang memang bikin panas. nak laku produk biasalah! Manalah kata jurnalis-suara rakyat..haram!! suara buat duit sebenarnya. kapitalist tu kapitalist la jugak. Maaf juga kepada yang membaca entry ni fasal bahasa aku cabul bebenor. Aku sakit sebenarnya dengan kerenah mamat-mamat dengan minah-minah yang nak jadi agen sosial (atau so-sial?) nih. mereka berkata-kata dalam tulisan mereka seolah mereka lah insan yang bermoral ataupun lebih afdalnya 'mereka lebih bersunat dari orang lain'. Padahal macam aku tak tahu dunia orang media. Yang muka main jubo berapa banyak?Yang muka main c*p*p berapa banyak. Kalau c*p*p bini tu takpa la halal, ini c*p*p lain. Yang minum air setanpun banyak. yang beli Marlboro berapa ramai?Hisap hari-hari.Support Philip Morris yang terkenal dengan perangai sayangkan yahudi. media memberatkan kepada golongan muda-mudi. Muda-mudi dikatakan tak bermoral,runtuh akhlak,rosak dan bla..bla..bla.. Tapi sedarkah mereka golongan muda takkan ada tanpa hasil persetubuhan dari golongan tua atau terdahulu dari mereka? Siapa yang salah?Muda-mudi yang terpengaruh dengan budaya barat? Buka Tv tengok semua channel.berapa banyak rumah ada saluran TV berbayar? Buka MTV dan segala macam dalam tu...apa yang ditayang? Bukankah Beyonce knowless yang terlenggok-lenggok nampak pusat,menario separuh bogel penuh sensual?Christina Aguliera yang pakai spender ajer nyanyi?tengok Hindustan semua terjojol pusat. hero cium pusat melurut body si heroin..Puh sapa yang meluluskan tayangan tu semua untuk tayangan label umum? siapa?




Aku masih lagi menanti kebanjiran band/pemuzik punk di arena mainstream Malaysia, mana The Pilgrims? Atau band aku sendiri kena tetas telur?